Laddar meny

Valuta til reisen i ny digital drakt

Fortsatt er kontanter foretrukket betalingsform i mange land. Med enorme flatskjermer tilbyr derfor DNBs to nye filialer valutainformasjon i sanntid og køfrie uttak av aktuell valuta til reisende på Oslo Lufthavn Gardermoen nye utenlandsavdeling når fellesferien står for dør.

– Selv med banken i lomma vil valuta alltid være en viktig del av reisen, enten du oppdaterer deg på siste valutasvingninger eller trenger lokal valuta til din destinasjon, forteller Gerda Tunhøvd, banksjef på Gardermoen.

– I DNB lever vi av å yte service og jobber målrettet for å være en moderne teknologiaktør, fortsetter Olav Fæster som er avtalesjef i DNB Retail og har fulgt prosjektet fra start til mål.

– Dette skulle vise seg å passe godt med Avinors ambisjon om å bli heldigitale. Vi snudde oss derfor til Atea, som er vår samarbeidspartner på IT, og fikk verdifull rådgivning i utforming av våre nye filialer.

Skjermene sørger for svært synlig visning av DNBs budskap for opptil 80 000 passasjerer hver eneste dag. Samtidig har samtlige minibanker fått digitale skjermer som bidrar ytterligere til en trygg og enkel betjening av kundene. 

Digitale flater har ført til at vi kan frigjøre oss fra tradisjonell måte og gi informasjon på.

– Endringer skjer fort i valutamarkedet. Å digitalisere informasjonsstrømmen har gjort at vi kan være 100 prosent presise i informasjonen til kunden. Samtidig kan innholdet tilpasses etter kundestrøm, tidspunkt og så videre. På denne måten kan vi for eksempel kommunisere mer mot fritidsreisende fredag ettermiddag enn mandag morgen, som kjennetegnes av en stor andel forretningsreisende, forklarer hun.

Tunhøvd sier videre at nå som fellesferien er et faktum viser skjermene flaggfarger og bilder fra populære feriemål.

– Denne type tilpasning av innhold sammen med god synligheten bidrar også til kundevekst fordi det er trygt, enkelt og tilgjengelig for den reisende å stoppe hos oss. Her møter de selvfølgelig også våre ansatte som kan bistå med både valutaspørsmål og generell økonomisk rådgivning.

Selv om digitalisering av banknæringen har endret kundenes opplevelse av banken radikalt, handler bank fortsatt om tillit, tilgjengelighet og trygghet. Verdier som blir forsterket av moderne skjermer med et presist og relevant budskap.

God reise og god sommer!

Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer