Mer enn noen få dager stengt butikk ville gi tap i varelageret på et sjusifret beløp for hver butikk. Etter vurdering med leverandører besluttet Bunnpris-kjeden omlegging av butikkene i løpet av en helg pluss mandag. Atea var hovedprosjektleder, og det var i tillegg fire hovedleverandører. Deler av leveransen var kritisk. Lokale elektrikerfirmaer ble leid inn og koordinert av Atea og Atea stilte også med konsulenter på hver lokasjon. For å sikre kvaliteten på leveransen var det etablert beredskapsteam.
– En virvelvind av en installasjonsperiode er over, og vi sitter nå igjen med 41 butikker som har implementert den tekniske løsningen til Bunnpris, forteller IT-sjef Øyvin Domaas. – Det har vært utvist ekstremt godt samarbeid og innsats mellom partene. Det har vært utrolig artig å se at samarbeidet i butikk og i støtteapparatet har hatt et felles fokus uavhengig av rolle/selskap. Alle kan være stolte av det som er gjort disse dagene og jeg er rett fornøyd med alle, avslutter Domaas.
Prosjektledelse
Konsulenttjenester
GoITloop (håndtering av brukt IT-utstyr)