Tilbake til Kundereferanser

Atea har hjulpet Venezu, som jobber med møtebooking for bedrifter og digitale kampanjer, med å spare kostnader og være mer fleksibel med telefoni i Microsoft Teams. Det har gitt byrået et digitalt løft.

– Når Norge stengte ned ble samtlige ansatte sendt hjem. For å opprettholde driften, holde kostnader nede og gi ansatte fleksibilitet til å utføre jobben hjemmefra, brukte vi Microsoft Teams til å samhandle internt og med kundene våre. Med telefoniintegrasjon i Teams kunne ansatte bruke sine PCer og Mac’er som telefon og utføre jobben hjemmefra på en effektiv måte. Atea gir oss med denne løsningen fleksibiliteten og det digitale løftet vi trenger, forteller Stein Dale, daglig leder i Venezu.

Ringer 200 000 hvert år

Venezu er en liten virksomhet med 40 ansatte som blant annet jobber dedikert med å sette opp møter med potensielle kunder på vegne av andre selskaper. Det kan være kampanjer der et selskap får svært mange henvendelser fra kunder som de ikke har muligheten til å følge opp selv. Da kommer Venezu inn og overtar oppdraget.

– Vi ringer 200 000 telefoner for kunder hvert år, og det er ingen andre som booker så mange møter som oss i bransjen. Det betyr at vi er helt avhengig av en løsning som er fleksibel, kostnadseffektiv og tilgjengelig hele tiden. For et selskap som driver med møtebooking for bedriftskunder og i tillegg hjelper dem med deres digitale kampanjer, så var muligheten til å ringe fra Teams til et eksternt telefonnett helt gull, sier Dale.

En enklere hverdag

For bare noen år siden var kostnadene med å sette opp telefonsystemet for telemarketing-selskaper på et helt annet nivå enn det er i dag. Takket være skyløsninger fra Atea og Microsoft, kan mindre virksomheter bruke de beste løsningene uten å betale i dyre dommer for det. Det gjør at Vladislav Kazanskiy, salgsdirektør for SMB i Atea, kan løfte enda flere opp til elitenivå når det gjelder digitalisering.

– Jeg har vært en del år i IT-bransjen, og det som er helt fantastisk nå er at vi kan tilby løsninger til små og mellomstore virksomheter som koster en brøkdel av hva det gjorde for noen få år siden. I tillegg får du alt integrert på ett sted med telefoniløsningen til Teams, der allerede mye av samskapingen til de ansatte foregår. Det blir rett og slett en enklere hverdag for alle, sier han.

Vladislav Kazanskiy, salgsdirektør for SMB i Atea og Stein Dale, daglig leder i Venezu.

Rigger seg for framtiden

For Venezu handler ikke bare løsningen som Atea har levert om å løse utfordringer de har nå. Men også om å tilpasse seg en framtid der kundenes behov endrer seg raskt.

– Forretningsmodellen har endret seg og gått videre fra da jeg startet opp selskapet. Og dette henger sammen med at behovene har endret seg og kommer til å endre seg fremover. Hadde jeg stått stille og ikke fulgt med i timen, så hadde vi ikke eksistert den dag i dag. Den samme tankegangen gjelder også vårt tette samarbeid med Atea og løsningene de har levert til oss. Vi må være tilpasset en framtid der endringene skjer raskere enn noen gang tidligere, sier Stein.

Om Venezu

Venezu er Norges mest erfarne på B2B møtebooking, ringer hvert år 200.000 samtaler til beslutningstakere og ingen har booket flere B2B møter enn Venezu i Norge. selskapets møtebookere sørger for at bedriftene når sine salgsmål.

Venezu har jobbet med møtebooking i Norge i nesten 20 år og har booket titusenvis av møter for alt fra norske gründere til de største internasjonale IT-bedriftene. Mange av kundene deres har jobbet med Venezu i nesten 20 år. Allerede i 2003 gjorde f.eks. Atea og Venezu sitt første samarbeidsprosjekt, og Venezu har siden den gangen booket tusenvis av møter for nettopp Atea. Les mer om Venezu og deres tjenester på www.venezu.no

 

Tilbake til Kundereferanser
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer