Til hovedinnhald
Tilbake til Teknologi som en tjeneste

Møterom som tjeneste

En problemfri og trygg møtehverdag tilbake på kontoret

Møterom som en tjeneste gir din virksomhet en møtehverdag hvor alt bare virker. Ansatte kan enkelt booke møterom via Outlook og tjenesten fungerer sømløst med Teams og andre plattformer. Oppkoblingen er enkel og løsningene gir meget god lyd- og bildeopplevelse.

Møterom som en tjeneste inneholder nødvendig utstyr, lisenser samt komplett installasjon. Vi tilbyr flere ulike pakker tilpasset de fleste behov med fleksible muligheter for utvidelse. Løsningen driftes og overvåkes av våre konsulenter for å gi minimal belastning til IT avdelingen.

Alt dette til én, forutsigbar månedspris.

 

Om de ulike møterommene

Fokusrom (1-2 personer)

Webex Desk Pro passer best for de minste møterommene. Møterommet inneholder en 27" 4K touch skjerm med overlegent lydsystem og avansert støydempende mikrofonmatrise. Integrert USB Pass-through gir mulighet for å enkelt kunne koble til medbrakt bærbare PC og bruke denne til valg av samhandlingsplattformer som Skype, Teams, Zoom, Meet, etc.

person sitter foran skjerm på stillerom.fotoInnhold:

  • Webex Desk Pro
  • 4k 27" touch skjerm
  • USB Pass-through Mode
  • Whiteboard funksjon
  • Innebygget lydsystem, kamera og mikrofon
  • Trådløs innholdsdeling
  • Nødvendige kabler og installasjon
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale

 

Lite møterom (2-5 personer)

Webex Room Kit Mini er en kraftig liten enhet egnet for mindre møterom med plass til 2-5 personer.

Integrert USB Pass-through gir mulighet for å enkelt kunne koble til medbrakt bærbare PC og bruke denne til valg av samhandlingsplattformer som Skype, Teams, Zoom, Meet, Etc.

Betjeningspanelet gjør betjening av møterommet enkelt for sluttbrukere. Rombestilling, kalender, informasjon og lokal styring er tilgjengelig direkte i møterommet.

To menn og en kvinne sitter foran skjerm i lite møterom.fotoInnhold:

  • Webex Room Kit Mini
  • Velg mellom 50" eller 55" skjerm fra Samsung
  • USB Pass-through Mode
  • Innebygget lydsystem, kamera og mikrofon
  • Webex Room Navigator betjeningspanel
  • Trådløs innholdsdeling
  • Kabelpakke
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale

 

Mellomstort møterom (6-9 personer)

Webex Room Kit er en kraftig 2-skjermsløsning egnet for større møterom med plass til 6-9 personer, som enkelt kan tilpasses ulike rom.

Betjeningspanelet gjør betjening av møterommet enkelt for sluttbrukere. Rombestilling, kalender, informasjon og lokal styring er tilgjengelig direkte i møterommet.

Med to store skjermer får man maksimal utnyttelse av videomøtet med skjermdeling på den ene skjermen og møtedeltagerne på den andre. Den avanserte kamerateknologien gjør videomøtet enda mer dynamisk og levende.

Innhold:

fire stoler, bord og to skjermer i stort møterom.foto
  • Cisco Webex Room Kit
  • 2 stk 55" eller 65" skjermer fra Samsung
  • Innebygget lydsystem, kamera og mikrofon
  • Cisco Room Navigator
  • Trådløs innholdsdeling
  • Web RTC klient
  • Nødvendig kabelmateriell
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale

 

Stort møterom (10+ personer)

Webex Room Kit Plus er en brukervennlig samhandlingsløsning med gode tilpasningsmuligheter. Utstyret støtter to skjermer, og er spesielt tilpasset større møterom, eller rom med spesielle behov for lokale tilpasninger.

Betjeningspanelet gjør betjening av møterommet enkelt for sluttbrukere. Rombestilling, kalender, informasjon og lokal styring er tilgjengelig direkte i møterommet.

Med to store skjermer får man maksimal utnyttelse av videomøtet med skjermdeling på den ene skjermen og møtedeltagerne på den andre. Den avanserte kamerateknologien gjør videomøtet enda mer dynamisk og levende.

Innhold:

12 stoler rundt et bord med to skjermer på veggen.foto
  • Webex Room Kit Pluss
  • 2 stk 65" eller 75" skjermer fra Samsung
  • Innebygget lydsystem, Quad kamera og mikrofon
  • Cisco Room Navigator
  • Trådløs innholdsdeling
  • Web RTC klient
  • Nødvendig kabelmateriell
  • Tilknytningsabonnement til Webex Cloud
  • Drift-, support- og responsavtale
  • Tilvalg: Kabelpakke for "Bring your own device"
  • Omfattende tilkoblingsmuligheter på Video input og output

 

 

Ønsker du å vite mer om møtehverdagen til dine ansatte?

Denne undersøkelsen kartlegger hvor godt din virksomhet er tilpasset en arbeidshverdag hvor møter foregår både digitalt, fysisk og i en kombinasjon av disse. Undersøkelsen tar ca. 3 minutter å gjennomføre.

Gå til undersøkelsen.

Hvordan lykkes med moderne møter?

Morgendagens vinnere i arbeidslivet er de som klarer å tilby digitale fleksible løsninger og skape en kultur som snakker både til hodet og hjertet. Jan Martin Berge er psykologspesialist med fordypning i arbeidspsykologi. Han har jobbet tett på flere ulike selskaper fra både under og etter nedstengingen i forbindelse med Covid 19.

 

Cisco Webex Control Hub gir oversikt og innsikt

Administrasjon av dine videoendepunkter

Førstegangsoppsett gjøres enkelt av våre konsulenter gjennom Cisco Webex Control Hub, som en del av installasjonen av møterommet. Når systemet er registrert, vil det automatisk få tildelt en unik adresse og systemet er klart til bruk.

Feilretting og diagnostisering

Administratorer og IT-personale kan diagnostisere og forkorte feilrettingstiden. Et grafisk grensesnitt gir tilgang til bruk, adopsjon og annen viktig informasjon. Interaktive datavisualiseringer analyserer data i sanntid. Kontrolleren (Control Hub) er knyttet opp til vårt support senter, hvor det automatisk vil gå en alarm hvis en feil skulle oppstå. 

Analyse og innsikt

Analytics gir innsikt i bruken av møterommene og viser hvor mye rommet har blitt brukt, antall deltagere osv. Tilgang til historiske data for de siste 90 dagene er standard. Administratorer kan når som helst få tilgang til rapportene og overvåke kapasitet og ytelse for å optimalisere ressursutnyttelsen som en del av proaktiv styring.

Miljø og rom

Systemet bruker avansert sensorikk for å monitorere møterommet. Systemet merker at det er mennesker i rommet og kan sende en beskjed om at rommet er ledig eller opptatt. Det kan også gi informasjon om hvor mange mennesker som deltar i et møte, også møter som ikke benytter videokonferanse.

Temperatur, fuktighet og luftkvalitet

Disse sensorene måler også luftfuktighet, temperatur i møterommet og luftkvaliteten. Godt inneklima er viktig for de ansattes produktivitet, og disse målingene kan avdekke dårlig inneklima på møterommet og gi verdfulle data for å gjøre endringer på dette.

Drift og support

Atea Managed services (AMS)

Atea leverer en løsning for monitorering og fjernsupport. Monitoreringsløsningen gir oss og deg som kunde oversikt over status og tilstand på komponentene i møterommet. 

Garantihåndtering

Garantihåndtering utføres av våre konsulenter og inkluderer feilretting, utskifting av defekte deler og reparasjon av utstyr. Avhengig av garantifeil vil vi skifte ut defekt enhet, prosessere enhet iht. produsentens rutiner, koordinere leveranse med produsent, mottak av reparert enhet, oppkobling og konfigurering av nytt utstyr. Feilretting på utstyr utenfor garantiperiode utføres mot kost for medgått tid og materiale. 

Software oppdatering

Tjenesten inkluderer patching og software oppgradering, som sikrer tilgang til nyeste teknologi til enhver tid. Enheten vil automatisk få tilgang til sikkerhetsoppdateringer og sikrer høy oppetid og driftstabilitet. Dette gjelder software og oppdateringer som inkluderes fra produsent.

Overvåking

Alle enhetene i møterommet overvåkes 24/7. Fjernsupportløsningen gjør det mulig for Atea å monitorere status på møterommet. Våre dyktige konsulenter vil ha tilgang til alle funksjoner i møterommet remote og kan utføre brukerassistanse og feilsøking. Løses ikke problemet gjennom veiledning eller feilretting remote sørger Atea for at lokale konsulenter stiller on-site på prioritet 1 og 2 feil senest neste virkedag.

Responstider

Responstid er tiden innenfor avtalt serviceperiode fra en feil er registrert til arbeidet starter. Standard responstid er 8 timer. Support er tilgjengelig i perioden 08:00 til 16:00 på virkedager. Ønskes utvidet support, kan egen supportavtale tegnes. 

Rapportering

Rapporter, oversikt over avtaler, status på saker gjøres tilgjengelig vår portal, MyAtea.

Bærekraftige løsninger

For Atea er det viktig at løsningene vi tilbyr er bærekraftige og miljøvennlige. Derfor ser vi etter alle muligheter for å minimere miljøpåvirkningen i alle hjørner av virksomheten og forsyningskjeden. Sammen har Cisco og Atea et stort fokus på miljø og bærekraft. Gjennom å introdusere sirkulærøkonomi og gjenbruk gjør vi det kan for å redusere Co2 utslipp og skåne miljøet.

Les mer om Bærekraftig IT her

Terje Olsen.foto

Folk trives i digitale møter når de føler seg inkludert

Terje Olsen, Head of Webex Sales Cisco Norway mener at kultur og teknologi er avgjørende for å skape gode møter og ivareta alle deltakerne i møtene. 

Foto: Svein-Erik Knoff

 

Et møterom der alt bare virker

For å gjennomføre møter effektivt, enten internt i organisasjoner eller med eksterne kunder, er det viktig at teknologien spiller på lag. Ingen vil slåss mot løsningene. SuperOffice har alltid vært fokusert på moderne teknologi og har fått nye møteromsløsninger.

 

Tilbake til Teknologi som en tjeneste
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer