Til hovedinnhald
Tilbake til Digital arbeidsplass

Produktivitet og samhandling

Veien til lønnsomme løsninger

Vi i Atea forstår hvordan teknologi påvirker arbeidshverdagen og hva teknologi kan bidra med for å gjøre den bedre. Nye arbeidsmetoder krever endringer i virksomheten. Våre rådgivere jobber sammen med kundene for å skape og tilpasse lønnsomme løsninger, som samsvarer med virksomhetens mål og strategi.

Vi hjelper deg med en smidig og sikker implementering og legger en god plan for å få alle ansatte til å omfavne den nye løsningen. Vårt rammeverk er utviklet basert på mange års erfaring og beste praksis.

 

Oppnå mer med Microsoft 365

For å lykkes med implementering av nye verktøy, er man avhengig av å sikre utstrakt og riktig bruk. Vi hjelper til med å sette opp løsninger som støtter forretningens prosesser og involverer brukerne slik at hele virksomheten omfavner løsningen.

Utforske og planlegge: Våre rådgivere kjenner mulighetene og hjelper til med å identifisere områder hvor Microsoft 365 kan bidra til økt produktivitet og bedre samhandling. Sammen legger vi en plan for hvordan dere kan ta det neste steget for å hente mer ut av investeringen.

Implementere og engasjere: Våre konsulenter tilpasser løsningen slik at din virksomhet får tilgang til verktøy som forenkler arbeidshverdagen for brukerne og samtidig ivaretar sikkerheten.

Samhandlingsplanen gir retningslinjer for dokumenthåndtering, informasjonssikkerhet og samhandling. Vi kan også automatisere prosesser og integrere med eksisterende systemer.

Optimalisere og videreutvikle: Våre konsulenter hjelper brukerne i gang med opplæring med utgangspunkt i deres forutsetninger og virksomhetens egne retningslinjer. Vi monitorere bruk over tid og anbefaler tiltak for økt adopsjon. Microsofts portefølje er under stadig utvikling, og som kunde av Atea holdes du oppdatert og får anbefalinger til hvordan du kan dra enda mer nytte av nye tjenester.

 

Kom i gang med Microsoft Office 365

Atea 365 er vår beste Microsoft Office 365 løsning for bedrifter. I samarbeid med Microsoft hjelper vi bedrifter til en enklere og mer effektiv arbeidsdag, enten de ansatte sitter på kontoret eller jobber ute i felten. Med våre ulike løsninger får du alltid oppdatert programvare fra Microsoft Office 365. Alle våre pakker inkluderer flytting av e-post, kalender og kontakter til den nye løsningen, døgnåpen brukerstøtte og mulighet for ubegrenset backup av Office 365.

 

Programvare som tjeneste

Har du vurdert hvordan du kjøper kapasitet i skyen og samtidig har kontroll over kostnadene dine? Med Atea Cloud Portal kan du enkelt og raskt bestille og komme i gang med dine tjenester i skyen. Portalen gjør det også enkelt å administrere og konsumere skytjenester over tid.

Kom i gang med Cloud Portal her.

Håndtering av lisenser

Våre rådgivere følger deg gjennom hele prosessen, fra valg av løsning til gevinstrealisering. Målet er å sørge for at du oppnår best mulig vilkår som dekker dine behov. Vi hjelper deg også med de riktige lisensene. Vi finner frem til hvilken lisensavtale som passer best, og hjelper til med utfordringene som ligger i et komplisert regelverk.

  • Har du valgt riktig programvare for dine behov?
  • Vet du hvilke muligheter som finnes i programvaren?
  • Vet du hvordan programvaren brukes?
  • Har dere har valgt den mest kostnadseffektive løsningen?
  • Har du oversikt over hvilke lisenskrav som gjelder?
  • Er du over- eller underlisensiert?
  • Hvordan håndterer du tilgangen på programvare? 

 

Egenutviklet innrulleringsportal

Atea har utviklet en egen innrulleringsportal for å møte dagens krav til klargjøring av maskiner. Dette gjør at virksomheter kan få enheter levert rett til bruker uten å måtte pakkes ut for ta ut nødvendig informasjon eller at IT må bruke tid på administrasjon og registrering av enheter. Dette sparer tid, reduserer kostnader og forenkle prosesser.

Tjenesten muliggjør både automatisk og manuell registrering av alle typer enheter og løsningen er autorisert og samhandler med produsentenes innrulleringsportaler;

  • Apple (Apple Business Manager)
  • Google (Android Zero Touch)
  • Microsoft (Autopilot)
  • Samsung (Knox Mobile Enrollment)

Rådgivning og bistand i forbindelse med løsningsdesign, etablering, konfigurasjon av de enkelte løsningene, samt integrasjoner mot etablert infrastruktur og klientdriftsløsningen leveres i etablerings prosjektet.

Våre samarbeidspartnere

Atea konsernet har et strategisk partnerskap med de ti ledende globale leverandørene i bransjen. Apple, Citrix, Cisco, Dell, HP, HPE, IBM, Lenovo, Microsoft, VMware. For deg som kunde betyr dette en kunnskapsrik og sterk leveransekapasitet innenfor sertifiserte områder.

I tillegg til våre strategiske partnere, tilbyr Atea software fra over 1500 ulike produsenter. Du som kunde får med dette en lisenspartner som håndterer samtlige lisensavtaler, med de beste vilkårene.

 

Tilbake til Digital arbeidsplass
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer