Til hovedinnhald
Tilbake til Mobilabonnement og tjenester

Tale i Microsoft Teams

Med taleintegrasjon blir Microsoft Teams en del av virksomhetens telefoniløsning. Dette gir en helhetlig opplevelse og mer effektiv samhandling mellom ansatte, med kunder og partnere. Tjenesten gjør det mulig å ringe og motta telefonsamtaler i Teams-klienten. Ved utgående samtaler vises samme telefonnummer uavhengig av om man benytter Teams eller mobil.

mann-i-gul-vest-er-i-digitalt-mote-pa-mac.foto

Helhetlig plattform for samhandling

En viktig del av samhandling består selvsagt i å snakke sammen. Enten det skjer ved hjelp av chat, samtale eller med video. Som en naturlig del av dette kommer behovet for å integrere virksomhetens telefoni med samhandlingsløsningen. Dette bidrar til at disse ikke oppleves som to frittstående løsninger, men som en helhetlig plattform for all type samhandling enten man jobber sammen i dokumenter, prater sammen internt eller trenger å prate med noen på telefon.

Fleksibilitet

Atea knytter all kommunikasjon sammen i vår bedriftsnettplattform. Her får du fleksibel telefonfunksjonalitet samtidig som du benytter den enheten som passer deg til enhver tid. Dette kan være mobil, Teams-klienten eller IP-telefon. De som skal ha tak i deg når deg på samme nummer uansett enhet, og brukeren velger selv hvilket nummer som skal vises ut fra Teams-klienten, enten det er mobilnummeret, fastnummer eller et felles nummer inn til virksomheten. 

Levert som en tjeneste

Det kreves ingen installasjon eller drift av dyr hardware som «Session Border Controller» (SBC) eller lignende for å komme i gang med telefoni i Teams. Løsningen leveres som en tjeneste til en pris pr. bruker pr. måned. Det betyr at løsningen er rask og rimelig å komme i gang med, kan skaleres opp og ned etter behov og inkluderer drift og overvåkning 24/7.

Felles prisplan med mobilabonnementet

For brukere med mobilabonnement fra Atea vil telefonsamtaler fra Teams benytte samme prisplan som mobilen. Det vil si at dersom du har et abonnement som inneholder fri bruk av ringeminutter vil det ikke tilkomme noen samtalekostnad for samtaler med norgestakst. I tillegg får brukeren dobbel trygghet siden man alltid har en mulighet til å ringe eller motta samtaler selv om mobilnettet eller internett skulle bli utilgjengelig i en periode.

Vi hjelper din virksomhet helt i mål

Et viktig element når man skal ta i bruk nye samhandlings- og kommunikasjonsløsninger er forståelse av alle elementer i løsningen og opplæring av brukerne. Atea har lang erfaring med telefoni og Microsoft sine produkter og kan bistå med alle elementer slik at dere kommer helt i mål. Enten det gjelder løsningsdesign, konfigurasjon eller brukeradopsjon.

 

Tilbake til Mobilabonnement og tjenester
Atea.no oppfattes bedre hvis du oppdaterer nettleseren din. Her finner du en ny versjon av Internet Explorer